onsdag 7 april 2010

Kväll i flärd...

I kväll har jag varit på modevisning med vin och vimmel. Det var modebutiken Eva som bjöd in sina kunder. Jag gick dit med Kerstin. Vi blandade oss med 98 andra kvinnor i ganska hög medelålder. Grannar var där, vänner och bekanta och dessutom många bekanta ansikten som jag inte kunde placera. Ett glas vin, nötter och frukt bjöds det på - och mannekänguppvisning. 20 % på alla köp under kvällen. Kerstin och jag köpte var sin vårjacka och vi blev båda nöjda. Roligt att för en gångs skull delta i sånt här evenemang!
Innan vi gick till Eva-kvällen så kom Kerstin hit och hälsade på "fadderbarnet" Zorro. De har inte setts på ganska länge och Zorro blev alldeles utom sig av glädje.
Dessförinnan aktivitet av mer allvarligt slag: sammanträde i Programnämnd Social Välfärd. Vi fick information om flera projekt som handlar om arbete och social habilitering för personer med ADHD resp för unga med psykisk dålig hälsa. Inriktningen är tillträde till arbetslivet. Mitt stora bekymmer är dock vad som händer efter projektet med dem som får ett arbete men behöver mycket och "evigt" stöd för att behålla det. Jag vädrade min oro men tror inte precis att jag fick något gensvar. Dock läste jag i Svensk Handikapptidskrift en artikel av Ylva Johansson (välfärdspolitisk talesperson (S)) där hon listar en hel rad insatser för att få fler personer med funktionsnedsättning i arbete. I hennes förslag finns stödbehovet med och alltså tankar om hur det ska lösas. Jag grunnar över hur jag ska dra mitt strå till stacken: lobbyverksamhet (fast lokalt gör det ingen verkan) eller debattartikel kan var något att tänka på...
Men nu ramlar ögonlocken så sakteliga ner så jag slutar genast att tänka.

Inga kommentarer: