söndag 7 december 2008

Flitigt i farten hela veckan


Ja, jag antar att jag har varit flitigt i farten för veckan har gått med snälltågsfart. Mest har det varit långa hundpromenader - i regn och blåst - stärkande för husse, matte och hund. Det har också varit mycket politik: kommunens omvärldsdag, programnämndssammanträde, gruppmöten och slutträff i studiecirkeln om EU:s jordbrukspolitik. Så har det varit stavgång med Britta, träff i litteraturcirkeln Biet (gissa varför cirkeln heter så!!!). I torsdags var det kommunens fest för aktiva i föreningar med social anknytning - och för ledamöter i programnämnden. 1000 personer njöt av mingling, julbord och underhållning. Det blev många återseenden.
Igår var det den månatliga träffen i lagottoklubben. Sju "kusiner" till Zorro med hussar och mattar lekte och sprang, tränade rallylydnad och fikade i duggregnet i Karlslund. Jag försökte fotografera men hundarna hade så bråttom och när jag tittade på bilderna hade de redan hunnit ur blickfånget och i bästa fall lämnat efter sig bilden av en halv svans! En bild har jag med här - den visar Zorro och en liten sju månaders valp i nysnön.
Idag har Klas och jag - äntligen - klätt om våra köksstolar. Det har varit lång inkubationstid, jag köpte tyget redan i somras. Nu är det gjort och det blev riktigt bra.
Julgardinerna är på plats!
Och i kväll har jag och 19.999 andra örebroare trängts framför Nikolaikyrkan och på Stortorget för årets upplaga av O, helga natt - populär underhållning med artister (Nana Hedin och Barry Banks), orkestermusik och körsång och - det är det allra bästa - allsång med allt från Prästens lilla kråka till Gläns över sjö och strand. För första gången har jag sett teckenspråkstolkning av musik (inte sångtexter alltså utan själva musiken). Det var fantastiskt att se.
Och så har jag talat med barnen om julfirande och julklappar.
Detta var min vardag den här veckan i stark sammanfattning.
Nu börjar en ny vecka - den börjar med invägning på fastande mage. Har jag uppnått veckans mål som är - 1/2 kg? Det återstår att se.

Inga kommentarer: