tisdag 23 december 2008

God Jul!

Alltfler dagar mellan mina inlägg...
Idag är det dagen före dopparedagen, som man sade förr? Förr var det nog, jag har inte hört det uttrycket på evigheter. Vi väntar nu på våra julgäster: Mattias med familj och Torbjörn. Staffan hör också till julgästerna men han kommer först i morgon. Allt är förberett både för kvällens vardagsmiddag och för julbordet i morgon. Och för juldagsmiddagen.
Julkort är skickade och varje dag kommer också kort från släkt och vänner, i pappersformat eller digitalt. En jättefin bild kom från Elias där han klätt ut sig till tomte...
Och Zorro har fått sitt julbad, eller åtminstone juldusch med shampo och balsam. Han doftar himmelskt. Jag är lite imponerad av att han står i duschen så tålmodigt medan jag tvålar in, sköljer och sköljer, gnider på balsam, väntar en liten stund och sköljer och sköljer. Flera badhanddukar går åt för att få honom hyfsat torr. Han kanske rent av tycker att det är skönt att bli extra ompysslad. Nu ligger han under skrivbordet på min mammas lilla ryamatta. Han har nog inte fattat att hans allra bästa vänner bland de tvåbenta är i antågande: Mattias och Annie.
Det politiska livet sysselsätter mina tankar en hel del nu och det gäller mitt engagemang i nämnden för funktionshindrade. Från två år, visserligen formellt i opposition, i ett slags partnerskap med ordförande och vice ordförande (jag är ju andre vice ordförande) till verksamhetens fromma stundar nu tider av politisk polarisering. Vi har fått ny ordförande och signalerna är sådana. Jag tror att jag ska skriva en vitbok (heter det så) eller kanske politisk dagbok om de kommande två åren av mandatperioden.
Men först julfirande här hos oss och efterjulfirande i Oskarshamn hos de nära och kära där.

Inga kommentarer: