fredag 12 december 2008

Klas och Zorro


Lite suddig men ändå så fin bild av Zorro och hans husse. Z njuter av all snö som har kommit Ute i Karlslundsskogen galopperar han i snön och rullar sig i den. Han tar väldiga språng över vattenfyllda diken och smyger i snåren längs vägkanterna. Vi har hittat en slinga av stigar, tillsammans fyra km - den är lagom för både människor och hund. Mot slutet rastar vi en stund och fikar, och det är ett ord som Z gillar.

Häromdagen kom senaste boken från Vulkans tryckeri. Jag har skickat den till systrar och syskonbarn. De egna barnen och barnbarnen får den när vi ses veckan efter jul. Gege ringde. Hon fick boken med posten idag och sträckläste den - det kändes som en god "recension".

På TV har vi numera en filmkanal. I kväll visar man I rosens namn på TV 1000. Efter två minuter förstog jag att hemskheter väntade och insåg att denna film inte är något för mig. Klas tittar på den och hemska tjut väller in genom min dörr. Antingen är det katter som slåss eller också plågar man människor (vilket är det troliga). Skriken går genom märg och ben och jag har, för säkerhets skull, stängt dörren väl.

I morgon är det körsångskonsert i Conventum. Det har blivit lite av tradition att vi ska gå på den och njuta av en verklig sångarglädje.

1 kommentar:

stajne sa...

ja det var en fin bild!
..Väcktes halvsju i morse av de två "*adoratörerna" som var hungriga. Satte på Tv och lyssnade på ljuv Luciasång från Malmö. Särskilt kul var det att höra en barnkör sjunga på äkta skaune-dialekt!

*adoratörerna förekommer i Bergmans Herr von Hancken (sigges anm.)