tisdag 8 juni 2010

Lyckad hunddag

Tisdag - hundträningsdag. Förra veckan sade ju tränaren Joel att jag var såsig, reagerade för långsamt när Zorro hade bestämt sig för att göra fel. Idag blev det en helt annorlunda träningskväll och jag fick till och med beröm. Men så hade jag också gett mig attan på att det skulle gå bra. Kvällen kändes bra både för mig och - det är jag säker på - för Zorro. Nu är det sommarlov och kanske blir det kantarellkurs i oktober. Hoppas det!
Också förmiddagen var Zorros. Klas och jag åkte med honom till skogen i Pilängen. Alla njöt av vackert väder, Zorro så mycket att han badade både i skogstjärnen och två gånger i smutsigt dike.
I övrigt denna dag: städning och läsning av knepiga ärenden inför morgondagens ekonomiutskott. Och så klippning och, hm, färgning av håret + tre slingor i detsamma. När allt var klart och priset nämndes så blev håret alldeles grått igen - av pur förskräckelse.
I morgon ska Zorro tillbringa förmiddagen med Britta medan Klas är på miljönämnd med efterföljande lunch och jag på nämnden för funktionshindrade med inledande ekonomiutskott - och sommartårta till kaffet. Sedan får också vi sommarlov...

Inga kommentarer: