onsdag 22 oktober 2008

Elias´ dop

Elias upptas i församlingen


Trini, Ola, Lasse, Lasses pappa, My med Elias, Lasses mamma, Gunilla, Albert, Gösta, Gege

Ola med sin Elias

Trini med Elias

I lördags var det två högtidsdagar i familjen. Dels blev barnbarnet Erik tonåring, fyllde 13 år. Dels döptes Olas och Trinis lille son Elias i Lundsdomkyrka. Han döptes i den dopklänning som min mamma sydde till sitt första barnbarns, Katarina, dop 1962. I den har sedan alla hennes barn och barnbarn döpts och deras namn står broderade längs knappslån bak på klänningen.
Jag fick nöja mig med att tänka på dem på avstånd, vi var ju fullt sysselsatta med vinterstängningen på Askö. Men på måndag träffar jag Erik och, faktiskt, på tisdag träffar familjen Drottman och jag den lille Elias och hans föräldrar. Ola skickade också bilder från dopet och på så sätt kändes det nästan som också jag var med.

Inga kommentarer: