måndag 13 oktober 2008

Om lägenhetsförråd


Pris 75:-
En aktuell fråga: hur KAN det hopa sig så mycket saker i vårt lilla förråd på kanske 4 kvadratmeter? Igår kom jag äntligen så långt att jag lade mer mina sommarkläder i en låda och bar ner lådan till förrådet. Alla hyllor är belamrade med saker som sedan länge har passerat "bra-att-ha-stadiet". Klas, som är samarbetsvillig, gick omgående med på att utannonsera sin förstoringsapparat på Tradera - han köpte den 1981 och har använt den ett par gånger i början. Och jag, jag satte genast ut min damejeanne i träställning på Blocket. 75 kr och den är Din! Hämta den här! När och var den kom i min ägo har jag ingen aning om, inte heller hur många flyttar den följt med i. Klas skrivmaskin och hans pappas doktorutrustning i en klassisk doktorsväska representerar nostalgin och står kvar. Föräldrarnas pendyl och min barndoms dockor blev stulna i vindsinbrott där vi bodde tidigare - annars skulle de också ta upp plats här. Synnerligen dags för förrådsröjning!

Inga kommentarer: