torsdag 23 oktober 2008

Torsdag i oktober

Idag är det en dag fylld till brädden av diverse. Vi har tvättstugan - mycket tvätt är hemförd från Askö - och jag är redan inne på andra omgången tvättmaskiner. Vårt vackra lapptäcksöverkast, sytt av Gege för några år sedan, tog en hel maskin och det var knepigt att vika ihop det och baxa in det i torkskåpet.
Snart ska Klas och jag gå och vaccinera oss mot influensa. Pensionärer rekommenderas detta och bjuds på kalaset.
Hundpromenad sedan, som inte får bli alltför lång för kl 13 ska föreningsutskottet träffas för att gå igenom årets ansökningar om föreningsbidrag. Och inte nog med det, från detta sammanträde får jag hasta vidare för presidiemöte i nämnden för funktionshindrade kl 16-19. Sedan stapplar jag hem och rör inte en fena resten av kvällen!
Mina "skriverier" har fått vänta länge nu, de kommer liksom sist i prioriteringen...
Men igår hade vi en gäst, som Zorro betraktade som alldeles hans egen. Det var hans fadder Kerstin som kom. Zorro hörde redan i porttelefonen vem som var i antågande och visste inte till sig av glädje. En boll fick han och ett paket med tandborstgodis och han var jätteglad, vek inte från hennes sida och blev omklappad och vänligt tilltalad. Och även Zorros husse och matte var glada över besöket men visade det inte fullt så handgripligt...

Inga kommentarer: