lördag 6 juni 2009

Nationaldag


Vi gick till stadsparken för att följa firandet av nationaldagen. Väl där öppnade sig himlen och regnet öste ner. Så vi gick i stället till bageriet i Wadköping. Där köpte jag de mest nationaldagspräglade bakverk som fanns, se bild. Flaggorna satt på när jag köpte dem! Vi avnjöt bakverken med kaffe på balkongen - det ÄR ju sommar även om termometern visar 8 grader.
Dessförinnan gick vi en sväng på medeltidsmarknaden. Roligt att se vuxna, ja medelålders människor klädda i brynjor och harnest, i vadmalkostymer och långa linneklänningar. Fullt, fullt av stånd där man kunde köpa medeltidsinspirerad keramik och lädervaror, träsvärd, vildsvinskorv och mycket, mycket annat. För 30 kr kunde små barn hugga ihjälp en drake!
På förmiddagen gjorde vi en utflykt till Karlslund med kaffe och mackor och utflyktsköttbullar till Zorro. Där var det stor modellflygtävling i Ikarosföreningen. Fullt av folk, också här vuxna, ja medelålders, som fick visa upp, och kanske tävla, med sina modellflygplan.
Så visst finns det folk med uppslukande intressen: medeltida liv, modellflyg och - ja, hundar. Och böcker, tryckta eller intalade. I min nya multitelefon kan jag ladda ner hela ljudböcker genom Storytel, i obegränsad mängd för 1490 kronor på ett år. Jag har slagit till!
Telefonen har också en stegräknare. Den visar att jag idag har gått 14.664 steg vilket motsvarar nästan 9 km.

Inga kommentarer: