tisdag 30 juni 2009

Varmt vatten och kall frys

Klas och barnbarnsflickorna är hos Maggan i Vetlanda. Klas ringde och berättade entusiastiskt om hur flickorna har ridit på Maggans och Bengts hästar. Flickorna har ridit en gång i veckan hela det här året och det var säkert kulmen.
En synnerligen varm dag. Jag och Zorro gick till Strömsudden och badade i vatten som minst var 20 grader. Båda två simmade vi länge. Jag hade med mig vattenmelon till oss båda och det var en lyckträff. Värmen tar på Zorro, han ligger mest i skuggan på gräsmattan och dåsar. En kort stund tänkte jag på spårning och agilityövning men, nej, det får vänta.
Medan Zorro dåsat har jag lyssnat på min "bok i luren" dvs lyssnarbok via hörlurar i mobilen. Boken jag lyssnar på heter "När eld blir aska", skriven av en för mig helt okänd person. Handlar om en man som önskar sin hustru död och plötsligt blir hon mördad - men inte av mannen.
Gamleby elbyrå var här med den nya frysen. Raskt togs den gamla ut och stuvades in i elbyråns bil, den nya bars in och installerades och dessemellan skurade jag golvet under den gamla frysen (av nöden!) och elbyråns man upptäckte att kontakten i vår skarvsladd till frysen var felmonterad!
Nu i kväll tornar molnen upp sig på himlen. Vi får se vad det blir av det. Det ÄR torrt i markerna - Pelle klagar och har farhågor om skörden.

Inga kommentarer: