onsdag 3 juni 2009

Väderomslag

Birgit och Klas midsommarafton 2008
Isvindar mötte mig och Zorro i morse på vår morgonpromenad. Himlen var blå, den kastade jag ett getöga på när jag gick ut - och blev väldigt överraskad. Sedan blev det lite bättre och vi for iväg till Karlslund tillsammans med Klas. Skön promenad med lite inkallningsövningar men så öppnade sig himlen och ner störtade regnet. Dessförinnan hade Zorro lagt sig ner i två olika gyttjepölar - dusch och shamponering när vi kom hem.
Programnämndssammanträde hela eftermiddagen. Mycket ska läggas ut på entreprenad - till vad nytta egentligen?
Och så kom jag just på att jag har glömt att gratulera Birgit på hennes födelsedag som var i måndags. Det hade jag inte velat. Och - vad värre är - det är inte första gången!
Apropå ringer så finns precis allt i min nya mobil. Idag hittade jag en stegräknare, igår laddade jag ner en hel ljudbok. Hur kan det rymmas så mycket i en liten manick? Ungefär som i historien om kvinnan som intresserat tittade på när en elektriker drog in el i hennes stuga. Hon pekade på elkablarna och sade " är det i dom där som fotogenen ska rinna?. Ack!


Inga kommentarer: