måndag 29 juni 2009

Tre havererade nödvändighetsattiraljer

Idag har vi storhandlat. Vår åldriga (c:a 22 år) frysbox sjunger på absolut sista versen. Den brummar ständigt, röd lampa lyser och den går inte att få kallare än -15 grader. Vår dammsugare, 17 år, sade upp sig med omedelbar verkan i fredags. Och kaffebryggaren har vi aldrig varit nöjda med. Så i eftermiddag lämnade vi barnbarnsflickorna och Zorro att se efter varandra och for iväg till Gamleby. Där finns två affärer för vitvaror mm och vi gynnade nu båda. Så där 6.000 kostade det oss sammantaget men idag kom också meddelande att jag vunnit 300 kronor på premieobligation så det ordnar sig nog.
Karin och Annie missförstod mig när jag sade att vi skulle till Gamleby och köpa dammsugare. Så vi var tvungna att stanna vid bageriet i Loftahammar och köpa fyra gröna dammsugare med chokladdopp.
Dagen har varit varm och mycket skön. Vi for ut tidigt med båten, tog med lunch och slog oss ner på Getgrundet. Där stortrivdes vi i flera timmar, alla badade och simmade. Zorro har nog farit lite illa i värmen men här var han sval i pälsen och glad.
Det är roligt att ha Karin och Annie här. Det är liv och rörelse och mycket vänligt prat. Och de uppskattar den mat de får, är t o m entusiastiska och säger att de gillar all min mat... För Zorro är det också ett lyft. Annie och jag leker kurragömma med honom runt huset och han vet precis vad han ska göra när jag med lite mystisk röst säger "leta". När kvällen kommer är vi alla trötta, både de tvåbenta och den fyrbente...

Inga kommentarer: