onsdag 17 juni 2009

Sol!

Det har varit en strålande dag. Sol och blå himmel - vad kan man mer begära. Ja, kanske lite värme i havet i stället för de 15 grader som gäller runt vår ö. Jag har just skrivit ett brev till barnbarnet Maja, som är på läger. Hittade ett roligt pussel i min låda. Det har legat där i evigheter - nu skickade jag det till Maja. Det KAN regna också på friluftsläger.
Vi har täppt till alla smitvägar ut från tomten - för hundar alltså. Fast det är inte ens säkert att Z skulle vilja ge sig iväg på egen hand nu när han blivit vuxen, han har i alla fall inte visat några tendenser. Han är ute nästan hela dagarna, antingen på promenad eller på post ute på tomten. Om någon förbipasserar misshagar honom eller verkar mystisk så skäller han. Han har koll på allt!
I eftermiddags skulle jag och Z gå ner till Pelles ängar, där Z brukar galoppera fram. Men när vi väl var där hördes ett konstigt djurläte. Både jag, som visste att Pelle i förrgår sköt ett vildsvin i närheten, och Z blev jätterädda och valde raskt ett annat område för vår skogsvandring. Där hördes inga ljud (det kanske dessutom inte alls var vildsvinsljud, jag vet ju inte hur ett vildsvin låter) men där var marken uppbökad så som vildsvin har för vana.
I alla fall tycker jag att min värld krymper om jag ska behöva vara rädd för möte med vildsvin.
Katarina sms:ade att vårt gamla hem på Breda vägen 19 är till salu för 1,7 miljoner. Priserna HAR förändrats på de 28 år som gått sedan vi sålde huset...
Jag har hittat företaget Storytel, som leverar ljudböcker. För 1.490 kr på ett år får man lyssna på ett obegränsat antal böcker i mobilen. Jag har just laddat ner Anne Holts 1222 meter över havet. Mottagningsförhållandena är inte de bästa här så jag får antingen vara på övervåningen eller utomhus för att lyssna. Shit!
I morgon utflykt till Gamleby för att handla mat.

1 kommentar:

Ola sa...

Jag har kollat in bilderna från Breda vägen 19 där jag tillbringade många sommrar. Det var kul att känna igen huset och rummen. Men poolen hade jag faktiskt glömt att den fanns...
Stället har blivit ganska upphottat för sina 1,7 mille.