torsdag 18 juni 2009

Regn!

Jag, Katarina, Anne och My i urberget

Gege

Katarina med Elias och Maja

Martin och Maja


Elias blir kompis med Zorro

Man hinner knappt skriva "Sol!" så öppnar sig himlen och det spöregnar. Inte kul alls! Dagen har alltså varit kall, blåsig och regnig. Förmiddagen tillbringade vi i Gamleby, jag på Ica och Klas dels på systemet och dels på promenad med Zorro. Båda de jättestora parkeringsplatserna runt centrumanläggningen var knökfulla och på Ica trängdes jag med halva Smålands befolkning.
På eftermiddagen en lång promenad. Vi gick den mycket gamla byvägen från Askö by söderut. Det är en vacker, nästan igenvuxen väg, en gång en körväg. Zorro kan springa fritt och okopplad här och ut på Pelles ängar - och ta sig ett dopp i något lerigt dike.
Väl tillbaka lyssnade jag på min ljudbok - på det enda ställe på tomten där mottagningsförhållandena är OK. Så började det regna igen och jag flyttade in i ett av våra tre skoldass, numera inte alls använt, för att lyssna vidare. Tror att jag ska göra om ett av dem till lyssnarstuga!
Och nu har Ola skickat jättefina bilder från kusinträffen. Se några här.
I morgon midsommarafton. Vi firar den hos vännerna/släktingarna på Vedudden.

Inga kommentarer: