lördag 11 juli 2009

Faluröda hus




Vi har ju bytt panel på husets norrsida. Målningen står vi för själva. Klas har målat det mesta men panelen ovanför skafferi-/farstutaket har fallit på min lott. Idag målade jag det för andra gången. Därmed var rödmålningen av den nya panelen klar men det fanns färg kvar i stora burken. Så jag målade, så längt färgen räckte, det långa uthuset - vilket verkligen var av nöden. Nu får jag köpa en burk till för att måla uthuset klart...
Regn och åska, som mullrar i bakgrunden. Ganska varmt ändå och då och då blå himmel. Vi tog en lång skogspromenad med Zorro på förmiddagen. Efter lunch gjorde jag ett långt spår i skogen för Zorro. Han klarade spårningen galant - kom fram till målet som var en korv skuren i bitar. Man märker tydligt Zorros iver att följa spåret. Jag är jättestolt över honom.
Klas har byggt upp en agilitybana och körde den med Zorro medan jag lade spåret. Det gick också bra och Zorro verkade tycka att det var jättekul. Däremot betyder "kantarell" enbart en möjlighet att få en liten blodpuddingbit...
Efter dagens ansträngningar sover Zorro nu sött i sin korg.
Bilderna kom i fel ordning. Bilden av den sovande Zorro skulle ju komma sist i raden...

3 kommentarer:

Ebeth sa...

Inger, vilka benmuskler du har!
Och vad kul med en liten agilitybana, har ni gått på sån träning hemma i Örebro?

Inger sa...

Hej! Jag tar det där om benmusklerna som en komplimang. Jag antar att de har kommit efter alla års användande av benen. Nu har jag dessutom en mobil som innehåller en stegräknare. Den visar grönt när man gått 10.000 steg på en dag och det är klart att man vill uppnå det...
Agility har vi bara tränat en gång, vid möte i lagottoklubben. Zorro och alla andra lagotto tyckte att det var jättekul så vi beslöt att pröva här på landet. Men intresset verkar inte så där jättestort... Däremot har jag gått en kurs i rallylydnad i Örebro. Zorro verkar dock tycka att han har rätt till sommarlova han också...

Ebeth sa...

Klart det var en komplimang, du har jättesnygga spiror! :)
Agility verkar himla kul och skulle nog ha varit nåt för Musse om han vore lite yngre. Nu stånkar han lite när han hoppar ur bilen och sånt, så risken är väl att han skulle överanstränga sig totalt.. men hoppa över grinden vid vår gräsmatta kan han allt!