måndag 17 november 2008

Hundens språk

I lördags köpte jag en bok om hundens språk. En hel del har jag så sakteliga lärt mig då det gäller vad Zorro vill säga genom kroppsspråk, ögon, ljud och uppmanande lyft tass. Men mer vill jag veta och inte minst hur hundar kommunicerar med varandra. En trevlig bok, den jag köpte.
Förmiddagen idag tillbringade jag med övriga i kommunens föreningsutskott. Vi lade nu sista handen vid de bidrag som handikappföreningar och andra föreningar med sociala förtecken ska få för nästa år. Sammanlagt hade vi 1,2 miljon att fördela. Många blir nöjda, andra blir nog lite besvikna och en del kan t o m bli arga över resultatet av vårt jobb...
Idag har det varit en solig men kall dag. Eftermiddagen tillbringade Klas, jag och Zorro i skogen i Karlslund. Klas och jag turas om att gömma oss bland granar och bakom tallar och Zorro letar upp oss med liv och lust. Ett par synnerligen trevliga timmar för oss alla.
I morgon är det lunch med "pantrarna".
Och idag fyller ju kusin My år, hon som föddes dagen efter mormor Linnéas 80-årsdag - se kommentaren till gårdagens inlägg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack mina mostrar för era hälsningar på min födelsedag!
Ville också berätta att vi har köpt en lägenhet på Råbygatan i Lund. När vi blickar ut från vårt blivande köksfönster ser vi rakt in i Mormor Linneas hus och trädgård. Med tanke på att Lasse och jag hade vårt första gemensamma hem i gårdshuset så känns det lite som om cirkeln är sluten....