tisdag 4 november 2008

Vardag igen - men förkylt!

Tisdag. Åter i Örebro sedan i lördags kväll. Jag kom hem med en rejäl förkylning och halsont. Taggtråd i halsen som i TV-reklamen. Klas gav mig varmt vatten med honung. Jag somnade på stört. På morgonen avslöjade Klas att han hällt i en skvätt brännvin i drycken vilket kanske var hemligheten med den goda sömnen.
På söndagen betraktade jag mig som sjuk, gick inte ens ut med Zorro. På måndagen var Klas på heldagskurs i Fellingsbro och ansvaret för Zorro var mitt. Med viss framgång lyckades jag intala mig att jag var frisk, gick genom stadsparken till Slussen på förmiddagen, tränade korvsök och gick längs ån västerut på eftermiddagen. Stapplade iväg till programnämndens gruppmöte på kvällen men ilade tillbaka så snart jag kunde.
Idag snorig men bättre. Politik stor del av dagen, först upphandlingen av två nya gruppboenden, sedan träff med föreningar som sökt kommunens föreningsbidrag.
Nu är jag medlem i Viktklubben igen - denna gång med en medkämpe. Jag vill gå ner 5 kg - trots att jag faktiskt inte räknas som överviktig eftersom mitt BMI är 24. Övervikten börjar vid 25!
Härnäst på agendan står att kontakta "min" adionom. Inte ens med hörapparaterna på kan jag höra vad barnbarnen säger. Inte heller vad som sägs på TV. Det senare upptäckte jag när jag nu använde min T-slinga för TV-bruk. Ett reklaminslag, som jag inte hörde men förstod var ganska roligt, hörde jag inte ett dugg av när jag var i Karlskrona men jättetydligt här i Örebro. Jag har till och med passerat "goddag-yxskaft-stadiet", utan hörapparater törs jag inte ens försöka gissa vad någon har sagt. Detta tycker jag är mycket sorgligt!

1 kommentar:

stajne sa...

Ja, det är verkligen sorgligt att din hörsel har försämrats så. Hoppas du kan få hjälp!
Själv märker jag ju att jag ofta måste fråga om - ibland flera gånger!
Det måste vara fadersarvet...