onsdag 19 november 2008

Wadköpings s-förening

Delar av styrelsen i Wadköpings s-förening

Yusuf och Klas, som är ordförande i föreningen

Idag har jag ägat lite tid åt vår s-förening. Jag är ju sekreterare i den. Igår hade vi styrelsemöte hemma hos Anki i hennes seniorboende. Ett trevligt gäng är det som sitter i styrelsen. Alla har vi varit med i flera år och känner varandra väl. Den här gången gällde diskussionen främst ett rådslag om hur vi ska nå minskade klyftor i samhället. Underlag för diskussionen var ett material som vi fått till påseende. Diskussionens vågor stog höga och nu faller det på min (dvs sekreterarens) lott att skriva ner och skicka in...
Ett annat ängeläget ämne var planeringen av föreningens julfest i början av december. Vi som sitter i styrelsen står för olika delar av julbordet och tillsammans brukar vi få ihop till det mesta som hör ett traditionellt julbord till. Klas och jag står alltid för julskinkan och ett rökt lammlår, så ock i år. Nu har jag just författat inbjudan, varit på Arbetarekommunen och kopierat den i 40 ex, stoppat den i frankerade kuvert som jag sedan klistrade adresslappar på. Så nu går den iväg!
I morse var det stavgång med Britta. 8 km den här gången. Och nu har jag förberett 20-årspresent till Magnus, han fyller i morgon. Och så har jag talat med Birgit som just i förrgår fick sitt tredje barnbarnsbarn. Så mysigt!

Inga kommentarer: