onsdag 26 november 2008

Skolkamrater


Idag har jag skrivit ett födelsedagsbrev till min skol- och studentkamrat Marianne. Från realskolan och genom hela gymnasiet följdes vi åt, med samma resväg till skolan och i samma kamrat gäng. T o m våra första äkta män var studiekamrater. Nu bor Marianne permanent bara 5 mil från vår sommarö och vi träffas ett par gånger varje sommar. Nu fyller hon 70! Nästa år gör ju också jag det och likaså väninnorna Boel och Inga-lill. Jag har letat fram en bild från vår gymnasietid, en frukostrast på våren då vi tog en promenad på söder i Stockholm, där vi gick i skolan. Jag har tagit bilden med mammas kamera och bilden är en av mina absoluta favoritbilder. Den finns nu med i födelsedagsbrevet som en vänlig påminnelse. Du ser den här ovan.
Vad händer mer? Klas har opererats för ljumskbråck idag, jag hämtade honom på sjukhuset och nu får han hålla sig i stillhet några dagar.
Förmiddagen tillbringade jag på rådhuset i en liten grupp som skriver remissvar på förslaget till ny LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade). Ett bra gäng där alla kan lagen som den är idag och där alla har läst det mesta ur betänkandet på mer än 600 sidor.
Från syster Gege fick jag med posten idag ett par "pulsvärmare", vackert stickade i garn med inslag av silke. De blir jättebra när tumvantar känns klumpiga.

Inga kommentarer: