onsdag 5 november 2008

Skrivkväll

Nyfunnen bild av min mormor med oss tre systrar.

Efter flera veckors uppehåll så har jag nu till slut ägnat kvällen åt att jobba vidare med mitt senaste alster - det där jag förenar gamla brev och gamla svartvita foton till något av en biografi om min ursprungsfamilj. Jag är väl nästan färdig, sätter nu in lite fler foton och läser kritiskt igenom det jag skrivit. Det är ett roligt jobb och väcker många minnen till liv. http://www.vulkan.se/ blir min tillflykt även denna gång.
Förkylningen håller jag på att jaga på flykten. Tyvärr har den flyktat över till Klas, som nu ligger för ankar. Så nu är det jag som får ta ansvaret för hundmotion och sådant - och det gör jag så gärna. I början av veckan var det tvärtom.
Dagen började jätteroligt - med träff i litteraturcirkeln Biet, ett gäng damer med tankar och idéer och ömsom mer, ömsom mindre tid för böckerna i Akademibokhandelns bokcirkel och annan litteratur.
Programnämnd på eftermiddagen och det var när jag kom hem därifrån som Klas stod där med feberblossande kinder...

Inga kommentarer: