onsdag 21 januari 2009

En onsdag


Innan jag berättar om denna onsdag så vill jag gärna dela med mig av ännu en bild av David, denna gång x 2.
Dagen började med promenad till USÖ för att be dem på adiologen att laga min ena hörapparat. Ja, jag hade bytt batteri och dessutom rensat slangen innan jag ens kom på idén att söka hjälp. Det gick fort att laga den, en liten, liten vaxbit satt ändå i slangens mynning...
Efter detta ilade jag hem och bytte till vinterkängor och sedan for vi alla tre iväg till Karlslund för skogspromenad. Dock via kloklippningsbutiken och där kunde vi igen konstatera att Z är en tålig en. Vi vägde honom också och visst väger han lite för mycket. Åtstramning!
På eftermiddagen träffades företrädare för handikapporganisationer, jag och ytterligare en ledamot i vår nämnd för funktionshindrade. Uppgiften var att börja utforma ett avtal mellan kommunen och personer som har beviljats personlig assistans. Viktigtg att klargöra vad vi kan erbjuda. Diskussionens vågor stog höga: vilka villkor gäller för kommunen respektive vad förutsätter lagstiftaren.
Klas lagade god grönsaksgryta med få kalorier.
Sedan var det dags för dagens inomhuslek med Z: han älskar att leta små torkade blodpuddingbitar placerade på kluriga ställen i lägenheten. Så lite lydnadsträning. Han påminner mig mycket bestämt varje kväll att det faktiskt är dags.
Kvällens Uppdrag granskning var intressant om en avhoppad präst från Oskarshamn som anslutit sig till det katolska brödraskapet SSPX. Det som berättades om uppfattningar inom detta brödraskap var inte uppbyggligt.
Sedan ringde Katarina, alltid lika kärt att tala med henne.
Och nu har jag just ringt till Kajsa i vars hundkurser jag och Z har deltagit. Vi börjar bli sugna på nya utmaningar.
Så fort en dag går! Och vad mycket den innehåller!

Inga kommentarer: