torsdag 29 januari 2009

Sovande hund

Den första gång jag såg dig... dvs Zorro . Det var i maj 2007 och Zorro var 3 månader

Vid mina fötter sov nyss vår fyrbente vän Zorro, fridfullt och till synes djupt. Men så öppnade Klas brödburken - eller om han prasslade med en platspåse, jag hörde inte vilket. Men Z hörde och i ett huj hade han vaknat ur sin dvala och störtat ut i köket. Ständig optimist! Det är rofyllt att ha honom liggande här, en bild av fullständig trygghet och tillit. Våra dagar med Z blir ganska inrutade med promenader av olika längd beroende på vilken tid på dagen det är. På morgonen väcker han en av oss, Klas eller mig lite olika. På kvällen, när vi dricker vårt kaffe efter maten, sätter han sig alltid framför mig och stirrar uppfordrande. Då är det dags för en stunds lek och lite träning och det ska alltid avslutas med att han väljer ut en tuggrulle (heter det så) som han sedan metodiskt tuggar i sig framför TV:n.
Om en månad blir han 2 år. Så fort tiden har gått sedan vi fick honom och så väldigt mycket vi har blivit fästade vid honom...

1 kommentar:

Anonym sa...

Sötaste lille krulltotten!