söndag 25 januari 2009

En vanlig söndag


En trevlig söndag utan särskilda händelser: tidig promenad med Z, utflykt till Karlslund och en tvåtimmarpromenad på hala skogsvägar (Klas satte sig på rumpan så fort han klev ur bilen) där Z gladde sig åt en lekstund med favorittjejerna Kerstin och Stina (två springer spaniels), hem för kalorifattig lunch och tupplur. Klas gick på em-promenad med Z medan jag läste handlingar till nämndmöte på tisdag - budget och verksamhetsplan för 2009 ska tas och vi i oppositionen har yrkanden som vi inte kommer att få igenom... Klas gjorde middagen, risonirisotto och till den åt vi skivor av rökt kalkon. Sedan den vanliga kvällsleken med Z: gömma pyttesmå godbitar (idag kycklingkorv) lite varstans i lägenheten - han är outtröttlig i att leta rätt på dem. Vi avslutar alltid med lite lydnadsträning: hit, stanna, sitt, sitt kvar etc. Lydnad är en färskvara säger Kajsa, hundinstruktören.
Nu har jag varit ute på kvällspromenad med Z och när jag kom hem hade jag i min dator den mest förtjusande bild av systersonen David med sin alldeles nya dotter Märta-Sara. Det var den stolta farmodern som skickade bilden och jag sparade den genast i mitt digitala arkiv! Och här är den så att den unge pappans moster och kusiner också får njuta av den!

Inga kommentarer: