tisdag 20 januari 2009

Blogg igen!



Inte visste jag att flera av mina nära och kära följde min blogg - varje dag t o m. Själv har jag saknat den lilla stunden av dagligt, eller nästan dagligt, bloggande. Så nu, efter ett långt telefonsamtal med min "nya" släkting och kära vän Birgit, börjar jag bloggandet igen.
Till Elin och Elisabeth, Ola och Trini vill jag tala om att Birgit är Er mormors nästkusin. Vi hittade varandra när Klas och jag köpte vårt sommarhus på Stora Askö. Där bor Birgit på sommaren med barn och barnbarn och t o m barnbarnsbarn.
Som illustration till min första inlägg som nygammal bloggare får Ni här se den äldste och den yngsta i min släkts nya generation. Det är först mitt barnbarn David - han är inte femling! Bilden, eller bilderna, har han tagit själv. Därefter ser Ni min systersons (han heter också David) alldeles nya lilla dotter Märta-Sara. På bilden vilar hon tryggt i pappas knä. Klicka på bilderna så ser Ni personerna bättre!
Idag är den stora dagen då USA får sin första svarta president. Vi missade första utsändningen av installationen men det kommer fler tillfällen under kvällen. Så stora förhoppningar knyts till denne man och kanske kan han infria en del av dessa förhoppningar. Tydligt i mitt minne står bilden i TV av en svart kvinna, som ljudlöst formar ett "yes" med läpparna då Obama talat om förändringar och just sagt ungefär att "vi ska göra det tillsammans".
Skriv gärna en kommentar till mitt bloggande, nu och sen.


2 kommentarer:

Ebeth sa...

Välkommen tillbaka! :)
Vilken häftig bild på David d.y! Först fattade jag inte alls att det var samma person.
Heja Obama!

Anonym sa...

Vi har saknat din blogg de senaste tre veckorna. Det är kul att läsa men vi är lite lata med att kommentera.

Vi vill också passa på att den här vägen gratulera David med familj.
Ola o Trini

Elias hälsar till sin syssling att det kan vara lite jobbigt att få föräldrar:
- "Det är bäst att skaffa färska utvilade föräldrar som inte behöver sova så mycket. Mina gamla ångföräldrar hade slösat bort hela natten om inte jag hade hjälpt dem att hålla sig vakna. Förr i tiden, när jag var liten, så trodde föräldrar att de kunde bete sig hur som helst. Hoppas det är bättre nu."

Elias