lördag 24 januari 2009

Snörik lördag


I morse, klockan var ändå halv åtta, när Z och jag gick ut på morgonpromenad låg hela Kyrkogatan täckt av ett helt orört snötäcke. Det var så överraskande att en gata i en stor stad var alldeles snötäckt. Efter ett tag mötte jag en okänt man och sade till honom "vilken tur vi har som är först". Han tittade lite förvånat men fattade sedan vad jag menade och höll med.
Ett par timmar senare for vi alla tre iväg till karlslundsskogen och gick där på vägar som antingen var orörda eller mönstrade av hundtassar. Vi mötte Z:s hundkompisar Kerstin och Stina med sin matte Eivor och allihop blev vi glada - hundarna visade det tydligast.
Så har Klas monterat vår nya hallbyrå - även från vanliga möbelaffärer får man det man köper i platta paket numera. Den gamla hallbyrån, 40 år gammal, såg skamfilad ut och förpassas nu till tippen. Att flytta in i den nya gav ett bra tillfälle till genomgång och gallring. Konstiga saker som kan samlas i byråer... Kolla i Din egen, får Du se!!!!
Till middag idag har jag lagat en ny rätt: laxfilé (ICA hade sådan för 79 kr/kg) täckt med en röra av lättcremefraiche blandad med saffran, strimlade torkade tomater och cayennpeppar. 22 minuter i ugn 200 grader. Serverad med pressad potatis och haricot vertes. Den blev jättegod!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt med orörd snö sådär!
Och maten låter jättegod..måste nog jag testa i morgon.. ha det bra! /Ebeth