fredag 17 april 2009

Balkongliv

Nya penséer, ny pelargon, övervintrat olivträd, lykta present av David för länge sedan.

Längst till vänster Zorros trafikkontrollbord med skinfäll, själv ligger han just här UNDER bordet.

God mat, gott vin vid våra nya balkongmöbler

Idag har vi köpt en ny balkongmöbel: liten och nätt så att det passa vår lilla inbyggda balkong. Se bilderna av den. Vi invigde den med god middag, lagad av Klas från recept i dagens DN. Kolla i länken och laga detta!
I kväll, när jag som vanligt om fredagarna, ägnade en stund åt DN:s korsord, kunde jag konstatera att Sigge fortfarande finns kvar i allmänhetens minne. En bild av honom och så frågan: Den unge mannen på bilden vann 1959 TV:s tävling Kvitt eller dubbelt i ämnet astronomi. Vad heter han? Vad hette programledaren? Hur stor var vinstsumman?
Idag har jag lärt mig länka i min blogg! Tack , John, äntligen!

2 kommentarer:

Liverlin sa...

Vinnaren i fråga hette vad jag vill minnas Leif Andersson. Jag träffade honom ofta under 1960-talet. Lysande intilligent och ytterst sympatisk.

Tyvärr lär han vara borta sedan ca 30 år.

Inger sa...

Hej Liverlin! Nej, rätt svar är ju Sigge Bock, min svåger, gift med en av mina systrar. Minns du inte honom, en gosse, välkammad och välklädd och så säker i sina svar. Inte visste jag då att jag skulle bli släkt med honom. Sigge blev så småningom präst, är nu pensionerad och 66 år.