onsdag 8 april 2009

Min punkare



En kvinna pekade på Erik och sade till sin dotter: Titta vilka hål på byxorna. Och lite uppmärksamhet väckte han, familjens punkare. Men han är samma goa kille, reflekterande och humoristisk. Att få upp tuppkammen var inte helt lätt men det gick med mammas hjälp och sockerlösning. Och Maja är samma gulliga, bokslukande tjej och hon lärde Martin och mig att spela dam.
De har alltså varit här nu, familjen Drottman, och det har varit så trevligt. Vädret var vackert och vi kunde både premiärfika på utomhusservering och premiäräta glass i Wadköping. Och se filmen Patrik 1,5, som vi hade delade meningar om. Och handlade vårkläder gjorde vi alla utom Klas.
I morgon far vi iväg till Askö, Klas, jag och Zorro. Med i bagaget finns blomlökar. Jag hoppas på ett dike fyllt av scilla... Om Zorro visste vad som är på G skulle han nog hoppas på återseende med Tjalle.

2 kommentarer:

Trini sa...

Vi tycker också att de är goa. Jag skulle vilja prova Eriks frisyr någon gang . Kanske Christina kan hjälpa mig?
Skrylle har Eriks frisyr ibland när hon blir arg .
Ha det så gott i Askö!
Det blir roligt att se er i Juni!
kram, Trini,Ola, Elias, Skrylle.

Inger sa...

Hej Trini!
Det är klart att Christina hjälper Dig, hon har ju vanan inne. Man börjar med att koka en tjock sockerlag... Men kom ihåg att med den frisyren kan du inte ha din fina vårhatt...
Jag ser också fram emot att vi ska ses i juni. Snart kommer ett "program" för dagarna.
Kram från
Inger