lördag 4 april 2009

Lagottoklubben

Denna strålande vårdag, 15 grader varmt men kanske snarast i solen, har varit mötesdag för lagottoklubben. Åtta glada hundar med hussar och mattar for iväg till Agnetas stuga i Blankhult i Kilsbergen. Agnetas hund, den nionde i skaran, var inte glad: hon löper och fick stanna inomhus! Alla vi andra vandrade iväg längs skogsvägar och över kalhyggen, hundarna sprang och vi andra gick. Så kaffe på Agnetas tomt, en stunds lydnadsträning och så for vi hem igen.
Något har hänt med min kamera, annars skulle jag ha kunnat illustrera detta inlägg med bilder av lockiga hundar. Hoppas kameran går att laga...
Väl hemma klädde jag om blixtsnabbt och gick på årsmöte i Hörselskadades förening, där jag är alldeles ny medlem. Jag ska försöka vara aktiv i föreningen men svårt med kommunikationen. Många hör oändligt mycket sämre än jag och vid årsmötet fanns inte slinga, däremot texttolkning eftersom, förstår jag, alla inte ens kunde höra med slinga.
Efter det var Klas och jag på brasskonsert i Nikolaikyrkan. Musikhögskolan spelade klassisk musik av olika mästare. En fin timme i vacker miljö.
På hemvägen årets första ute-glass.

1 kommentar:

stajne sa...

Ja, det har verkligen varit vår idag! Tränade lite tvåhjulig cykling med barnbarnet - han har haft stödhjul tidigare, och det är ett fördärv! - planterade äntligen om krukväxterna stående på balkongen. Och solen sken!