måndag 9 juni 2008

Litteratur- och skönhetscirkeln Biet




Idag har vi haft sommaravslutning i litteraturcirkeln Biet. Undrar just om det är fyra eller fem år som vi träffats, läst och diskuterat nyutkomna böcker, ja, diskuterat det mesta utom politik - fast det varit svårt att avhålla oss från det emellanåt... Vi har gjort utflykter och prövat oss fram på olika, lite främmande områden. Idag gjorde vi en utflykt till Fjugesta och Mullhyttan. I Fjugesta handlade vi tyg och drack kaffe, i Mullhyttan gästade vi Gun. Solen sken och vi bjöds på lunch i skuggan av väldigt gamla äppelträd.


4 kommentarer:

kajsarulta sa...

De va glae tanter i solen! Tur du e pensionär så du hinner med allt!!!

Anonym sa...

Vilket gäng! Tur hade ni med vädret också, det är nästan så att jag avundas er. Jag kanske kan få några bra boktips inför sommaren.
Britta

Anonym sa...

Hej Kajsarulta! Ja, pensionärslivet ger stora möjligheter både till nyttigt och onyttigt! När jag började i Friskis & Svettis och råkade vara på bild i tidningen så ringde de (det är sant) från äldreomsorgen och tackade - de menade att jag kanske inte skulle behöva bli kund hos dem! Till saken hör väl att jag känner den som ringde...

Anonym sa...

Hej Britta!
Visst, vi tar det när vi vandrar på måndag. Kram Inger