fredag 27 juni 2008

Zorro - en cykelhund?



Jag har länge kastat avundsjuka blickar på hussar och mattar som kommit cyklande med sin hund springande bredvid - som den självklaraste sak i världen. Och Klas och jag köpte ju nya cyklar året innan vi fick Zorro - de står nästan oanvända i cykelrummet i Örebro. Idag gjorde vi i ordning min gamla cykel och så gav vi oss av till den bilfria vägen som leder till det gamla varvet. Klas var med som moraliskt stöd och för att föreviga det hela. Och det gick jättebra! Zorro fattade galoppen med en gång och själv insåg jag efter en stund att jag måste ha kopplet kortare än på bilden. Totalt var jag jättestolt och Zorro belönades med sitt specialträningsgodis: ugnsrostade blodpuddingstärningar. Han förstod säkert att han presterat något utöver det vanliga.

I övrigt denna dag har vi vandrat iväg till Ytterby och hälsat på Lasse och Britt. Alltid lika trevligt att träffa dem. Lasse höll just på att filéa abborre och vi köpte med oss till kvällens middag. Vi blir väldigt bortskämda med fisk som är alldeles färsk här.

Så har jag ägnat en del av dagen åt städning av min "trädgårdsbod". Det är det gamla brygghuset som jag för några år sedan städade ur, vitmenade väggarna och utnämnde till trädgårdsbod. Men det är klart, visst vore det bra om Ernst Kirschsteiger eller någon annan kom med tips och handakraft så att jag kunde ta bort citationstecknen när jag nämner boden. Nå, rustik charm saknas inte...

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen fick du din önskan uppfylld, att få cykla med Zorro. Han är verkligen en fin hund. Det blir ingen Gotlandstur för mig men däremot ska vi cykla i Sörmland med start 4 juli. Vi börjar i Eskilstuna och har planeringen klar till Flen, vi får se hur lusten är då att cykla vidare.Det ska förhoppningsvis bli bra väder.
Britta