torsdag 19 juni 2008

Maja och Allan







Just idag kom tre ex av min nya bok, Maja och Allan, med posten från bokförlaget Vulkan. Härlig känsla att se boken - jag har gjort den alldeles själv! Omslagsbilden är vacker med starka färger. Bilderna inuti boken är jag inte så nöjd med - de är visserligen inte korniga men ack så bleka. Två av exemplaren ska jag lägga i var sitt kuvert och skicka till systrarna, det tredje behåller jag. Så får vi se vad som händer framgent: vill någon av de nära och kära ha ett ex eller låter vi det vara vid detta? Nu återstår berättelsen om familjens liv huvudsakligen genom breven från Allan till hans föräldrar, mina farföräldrar. Den berättelsen kan nog vara av större intresse för barn och barnbarn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad spännande med en gammal moster som har en blogg. Jag har läst flera inlägg med stort intresse. Boken om Allan och Maja skulle jag vilja läsa eftersom jag förmodar att Majas äventyr i Sjöbo finns med. Kan man beställa ett ex från Vulkan?
Ha en skön midsommar/ my

Anonym sa...

Hej My! Hoppas Du har en vilsam och skön midsommar efter allt värdskap den senaste tiden. Man kan inte beställa den nya boken - endast jag själv kan det. Men eftersom Du särskilt önskar ett ex så beställer jag till Dig. Det tar några veckor innan den kommer från tryckeriet dock. Visst är väl Din mormor söt som studentska! Kram från moster Inger