söndag 29 juni 2008

Söndag i Oskarshamn




Idag har jag varit hela dagen i Oskarshamn. Först hos Sif och tillsammans med henne på hundpromenad med Axel och Bono. Efter god lunch for vi iväg till antikmässan i Oskarshamn och gick där och var nostalgiska. Vi handlade ingenting och var väl inte ens allvarligt frestande. Vi tänkte på att allt man köper måste få plats någonstans... Däremot konstaterade att mina Döderhultare har ökat i värde 8 gånger men så har ju också 30 år gått sedan jag köpte dem. Efter antikmässan for jag till Katarina och träffade där också Anne och alla mina stora barnbarn: David med Mathilda, Magnus med Ann-Sofi och Johannes. Och så nyförvärvet: den vita schäfervalpen Enya som Magnus och Ann-Sofi just köpt - 8 veckor och såå söt.

1 kommentar:

stajne sa...

kul att se Sif -det är nog 35 år sen vi sågs! Hon och hennes familj tog sig verkligen an mig när jag kom till Linde på min allra första tjänst. Jag minns henne med stor tacksamhet. Sif var föredömlig som chef, det tycker jag fortfarande, och en väldigt generös person.