söndag 8 juni 2008

Min nya bok!


Just nu, för bara ett par minuter sedan, har jag "publicerat" min nya bok. Jag sätter ordet publicera inom citationstecken eftersom jag har beställt tryckning av den - hos det fantastiska bokförlaget Vulkan.se där man kan beställa bara så många böcker som man vill ha. Jag har inte gjort boken tillgänglig för köp för någon annan än mig själv utan har beställt bara tre ex av den. Boken består av mina föräldrars brevväxling 1922 (de var då 17 rep 18 år)-1934, då de gift sig, fått barn och flyttat till Stockholm. Breven har nogsamt bevarats och jag kände, men med stor tvekan, att det var viktigt för oss tre systrar att ta del av dem. Så har jag också fått anledning att dela med mig av min andel av de släktbilder som ingick i vårt arv efter föräldrarna. Boken omfattar lite över 200 sidor och trycks som pocketbok. Jag har illustrerat bokens omslag med ett träd fotograferat vid en vårlig promenad i Hulöhamn nära Stora Askö.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir så glad när jag ser detta vackra träd. Jag blir så glad när jag tar del av din vardag. Utan att ha lagt två strån i kors till detta, känner jag mig på något sätt delaktig. Idag, mitt i högsommarhettan, går tankarna märkligt nog till vår höstvandring på Askö, när vi planerade för våra fyra kvinnor. Då när allting just hade börjat. Jag är så glad för att vi hittade varandra.
Kram fråm Birgit.

Anonym sa...

Birgit! För mig kändes det helt nödvändigt att Du skulle vara den första som fick veta om den nya boken. Också jag minns gärna vår researchvandring för länge sedan, jag minns våra boklådor med 500 (som blev 600) böcker om våra fyra kvinnor och, inte minst, minns jag när vi träffades i december och båda hade läst i DN om Vulkan.se - som ger möjlighet att utge böcker utan att det kostar 30.000... Här är vi nu, både Du och jag! Kram från Inger