fredag 6 juni 2008

Nationaldag

Tyvärr glömde jag kameran hemma när vi gick till torget för att beundra och lyssna till orkestern Lyran som konserterade utanför Rådhuset, nationaldagen till ära. Z väntade hemma, asfalten är alldeles för het för små hundtassar - en varning jag tacksamt tog emot av Kerstin WW. Men redan kl 8 i morse gjorde Klas och jag matsäck och for iväg till Karlslund med Z. Vi vandrade några km med Z fritt gallopperande över ängarna. Ganska snart slog vi oss ned i skuggan vid en av forsarna, kopplade Z i en lina och lät honom bada efter eget tycke. Han njöt! Efter en stund hittade han ett märgben, nyligen nedgrävt av någon annan hund, och sedan låg också han i skuggan fullt sysselsatt. En skön förmiddag!
Eftermiddagen, efter Lyran, har jag ägnat åt att skriva en rapport från strategigruppens för personlig assistans möten med personliga assistenter och personer som har stöd av personliga assistenter. Ett särskilt uppdrag för nämnden för funktionshindrade.Och därefter strök jag och Z längs väggarna på närliggande gator för att klara oss från den brännande solen.

2 kommentarer:

stajne sa...

i Södra Dalarna har det också varit hiskligt varmt senaste dagarna. Vinden var som en pust från en het bakugn.. Men man vill inte klaga, på vintern är det ju detta man längtar efter...
Har just läst Johan Cullberg: Mitt psykiatriska liv - rekommenderas! Kram från gege

Anonym sa...

Hej Gege! Ja, Du har ju rätt! Och Z och jag har just tagit en lång kvällspromenad och klockan är nästan 22. En ljum vind gjorde promenaden behaglig.