söndag 1 februari 2009

Halux valgus, hm

Nu har jag just tagit mod till mig och meilat till "min" ortoped att jag vill uppskjuta min fotoperation tills i höst (ev in i evigheten men det skrev jag inte). När jag var där i höstas kom vi överens om operation men han sade också strängt till mig att jag skulle skaffa bättre skor! Fylld av auktoritetstro, som jag är, gick jag redan på hemvägen till affären Bra sko och fick fotvänliga skor utprovade och t o m utlästade för min knöl på höger fot. Senare köpte jag också ett par hundpromenadskängor. Dessa skor har varit min tillflykt sedan dess och följden har blivit att jag är, nästan, besvärsfri. Sex passiva veckor efter en operation och ovissheten om hur pass bra det ändå blir gör att jag inte alls känner mig beredd nu. Nu är ju dessutom våren inplanerad med flera roliga saker...
Söndagen har ägnats åt hundpromenader (tre stycken varav en lång i Karlslundsskogen tillsammans med Klas), städning (konstigt att jag fortfarande städar på en söndag, jag är ju faktiskt ledig också på vardagarna), matlagning och inläsning av handlingar till programnämndens sammanträde i veckan. Nu är det tack och godnatt.

3 kommentarer:

stajne sa...

så skönt att dina fötter mår så bra! Du har nog fått starka fötter av alla hundpromenader, men bra skor är ju A och O!

Anonym sa...

Om du är så gott som besvärsfri så skjut upp operationen!
Jag säger som steine, bra skor är det viktigaste som finns, speciellt om man går mycket. Och fotgymnastik: spreta med tårna etc.
Men Inger på söndagar ska man väl vila? :) här är lördag städdag.

Nina Eriksson sa...

Hej Inger
Ser att ditt inlägg är gammalt. Hur har det gått med din Halux Valgus? Har du blivit tvungena tt operera? Jag börjar misstänka att jag har fått den åkomman och tror att det kan bero på en tidigare stukning.
Med vänliga hälsningar
Nina Eriksson