torsdag 5 mars 2009

En bra dag!

Snart sovdags för två- och fyrbenta! När jag tänker tillbaka på dagen så känner jag mig så nöjd. Den började med lång morgonpromenad med Zorro längs Svartån uppåt och nedåt. Både Klas och jag skulle vara borta hela förmiddagen och promenaden skulle bli både kiss- och motionspromenad. Så träff i den politiska "Avtalsgruppen" med fri och livlig diskussion. På em e-post från en av deltagarna "roligt att jobba ihop med dig igen". Gladde mig, förstås.
Lunch på rester från igår, enkelt hopkommet. Så skogspromenad med Zorro i Karlslundsskogen. Medan Zorro gick på upptäcktsfärd ringde jag till Katarina, som har fått ryggskott, har jätteont men i alla fall ett tätt nätverk som pysslar om sig.
Senare gick Klas på studiecirkelträff om EU och jag ägnade en stund åt släktforskning. Så in med Zorro i bilen och iväg för att hämta Klas och så for vi alla till Åsa för styrelsemöte i s-föreningen. Ett såå trevligt gäng i den styrelsen, så bra samarbete och så god stämning och så konstruktiva vi är tillsammans.
Det kom ett brev från kusin Jan. Roligt att höra av honom även om brevet egentligen handlade om att förstärka kassan för mormors gravvård. Jan skickade också med ett brev som jag, som 8-åring, skrev till mormor. I brevet tackade jag för födelsedagspresenten, ett par vantar och tre kronor. Jag minns vantarna, mormor stickade flitigt och höll alla barnbarnen med vantar, sockor och t o m långa ullstrumpor - de stacks, vill jag minnas!
Nu är det kväll, lite runt går det i huvudet efter alla upplevelser.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!