torsdag 12 mars 2009

Med tummen mitt i handen...

Rubriken ska inte uttydas bokstavlig utan är tecken på frustration över min tekniska oförmåga då det gäller datorer. Idag skulle jag hjälpa Britta att föra över foton från kamera till pc och därifrån till cd. Hon har faktiskt ett konstigt bildbehandlingsprogram, men ändå. Efter två timmars tålmodigt prövande så ringde Britta till en kille (typiskt!) som dirigerade mig rätt på ett par minuter.
Och nu har jag dag efter dag försökt komma tillrätta med min politiska blogg. Jag vill ju absolut använda mig av länkar till olika artiklar för att kommentera och diskutera dem. Trots vänligt bistånd från Elisabeth så fattar jag noll och ingenting. Jag vill också skapa ett räkneverk och har sett förekomsten av ett sådant i två blogspotbloggar men inte lyckas jag trots tålmodigt letande och prövande och allt möjligt och omöjligt klickande här och där.
Annars har dagen varit bra, väldigt trevligt presidiemöte på förmiddagen, skön promenad med Zorro på eftermiddagen, god middag som Klas lagade medan jag ägnade mig åt Brittas dator och så Antikrundan, mitt favoritprogram.
Och Katarina sms:ade att Magnus fått ett fast jobb!
Nu tack och godnatt!

1 kommentar:

Ebeth sa...

Tror jag har hittat räkneverk nu:
http://www.bravenet.com/webtools/counter/index.php
Men du måste gå med i bravenet verkar det som. Jag ska testa själv nu, så ser du en räknare på min blogg så vet du att jag har lyckats :)