lördag 14 mars 2009

Garderobsrensning

Idag känner jag mig duktig! Jag har planterat om mina pelargoner, som vinterförvarats på den inglasade balkongen. En enda hade dött under förvaringen, de andra hade alla fräscha ljusgröna blad. Nu gäller det att det inte blir jättemånga minusgrader så att de sprider sig till balkongen. Idag var det i alla fall + 6 grader, så vi går nog mot våren...
Så har jag alltså haft garderobsrensning. Mitt mål var att rensa ut 10 plagg men jag lyckades med 15! Det allra mesta var kläder som är för stora - och jag SKA inte ha så stora kläder mer. Några plagg var rena nostalgiplaggen andra hade kostat mycket pengar, som jag i alla fall inte kommer att sätta på mig. Så alltihop finns nu i ett par kassar på väg till Röda Korset! En klänning hittade jag i garderoben, jag fick den för länge sedan i födelsedagspresent av Klas. På etiketten står "konsthantverk" och den köptes i en butik på Västerlånggatan. Jag kunde inte göra mig av med den, ska pröva om den blir mer användbar om jag lägger upp den någon decimeter.
Ja, så har vi varit med Zorro i Karlslundsskogen som vanligt. Eivor kom med sina hundar Stina och Kerstin. Zorro och Stina gav sig iväg på upptäcktsfärd i skogen och det dröjde en evighet, tyckte vi, innan de dök upp blöta och jättesmutsiga. De talade inte om vilka äventyr de varit ute på...

Inga kommentarer: