måndag 16 mars 2009

Vårstädning

Vårstädningen lejer vi bort i år! Jag har just ringt till städfirman Städson som kommer nästa måndag med två killar för att tvätta fönster och två tjejer för att städa resten. Pragmatiker som jag är, är jag tacksam mot den borgerliga regeringen för att de står för hälften av kostnaden... Nu undrar jag om vi ska göra som i barndomshemmet: då städade vi frenetiskt innan fru Engström skulle komma. Minns Du, Stajne?
Nu ska jag snart gå till min litteraturcirkel. Att träffa tjejerna där är ett lyft alldeles bortsett från boksamtalet.
Sedan är det slutmöte i "avtalsgruppen", politisk grupp med uppdrag att hitta goda former för kommunens stöd till föreningar.
Så eftermiddagspromenad med Zorro och till slut är det Arbetarekommunens årsmöte där jag ska vara sekreterare och stå för protokollskrivningen.
Så der min vardag ut idag.

1 kommentar:

stajne sa...

ja, visst minns jag!