torsdag 14 augusti 2008

I Oskarshamn

Jag har varit hos Katarina i Oskarshamn. For igår, kom tillbaka idag. Besök på kyrkogården där Katarina och Anne planterat vackra blommor intill den ros som snart ska blomma och där kyrkogårdsvaktmästaren till sist lyft upp och rättat till gravstenen, som var på väg ner i jorden...
I går kväll grillning med Katarina och Anne, Johannes och Magnus på den uteplats som tillhör deras lägenhet i Kristineberg. Johannes berättade engagerat om sin vistelse i Taizée och visade fina bilder.
Idag hälsade vi på hos Magnus, Anne-Sophie och vovven Enya i deras nyinflyttade lägenhet. De håller som bäst på att installera sig. Jag känner mig lite rörd när jag ser Magnus, som nyligen var en liten pojke, som sambo och husse. Jag önskar dem allt gott tillsammans alla tre.
I kväll var våra grannar Pelle och Marita här på kaffe. Jag har försökt "spåra" båtsmännen dels på vår ö och dels i Maritas hemtrakt Odensvi och ville nu redovisa resultatet. Den sista båtsmannen i Odensvi visade sig vara Maritas mormors farfar så det blev extra lyckat.

Inga kommentarer: