fredag 1 augusti 2008

Johannes´ födelsedag






Idag fyller Johannes 16 år! Mamma är i Stockholm, pappa är i Stockholm, Magnus är i Umeå, David har jobbat natt. På plats i morse för att sjunga (hellre än bra) var mormor. Kom igår till Oskarshamn från Karlskrona med Martin m familj. De for vidare till Laxemar via Götemarens simskoleuppvisning.
Idag samlades vi till lunch hos Martin och Christina, Erik och Maja. Mycket att fira: födelsedagen, Maja som tagit silvermagistern, Christina som tagit guldmagistern med emalj och, sist men inte minst, att kusin My och Lasse är i Oskarshamn. Deras Albert ska spela i en musical i kväll på Forum. Svenska och amerikanska ungdomar har i tre veckor skrivit manus och tränat på sina roller och i kväll är det premiär. Vi ska sitta i publiken: Christina och Maja, Johannes och jag.
Väl hemma igen efter lunchen kom David för att gratulera lillebror Johannes. Så jag passade på att ge honom hans födelsedagspresent en vecka i förväg. David ska jobba natt på McDonalds - sista passet före semestern.
Och i morgon bär det iväg till Jönköping där jag ska sätta David och Johannes på bussen till Taizée i Frankrike. Och därifrån far jag till Askö till Klas och Zorro och jag längtar efter dem.

Inga kommentarer: