söndag 17 augusti 2008

Örebrohöst...

Stajne påminner i kommentar till gårdagens inlägg om att hösten har sin tjusning. Äpplen och nypon och deras färger och mycket annat. Och först och sist promenader med 5-åriga Lukas som ser annat än vad vi vuxna ser. Och alltihop är väldigt sant. Men idag är inte örebrohösten till sin fördel. Vi kom på eftermiddagen, kanske MED regnet för det såg ganska torrt ut på gatorna. Sedan har det regnat och regnat och regnat. Zorro känner igen sig men är inte helt väl till mods. Han saknar nog - än så länge - lantlivets behag...
På onsdag ska jag röntga mina fötters knölar. Kallelse kom för ett par veckor sedan. I min kalender står dock för samma klockslag redan något kryptiskt som jag inte för mitt liv kan tyda. Vad är det jag skulle göra som jag inte ens kan säga återbud till?

Inga kommentarer: