onsdag 13 augusti 2008

Ur vulkanens mun

Nu har jag nästan lyssnat igenom Eva von Zweigberks bok Ur vulkanens mun. Jag har laddat ner den från DN till min MP3-spelare. Jag tyckte inte om boken. Den handlar om ett par makar som inför varandra och inför sina små barn tar heder och ära av varandra - och barnen blir mer och mer ledsna. Till sist uppstår kris och de hittar - kanske - tillbaka till varandra. Fast hur man kan göra det när man sagt de elakaste saker till varandra och/eller tänkt dem det övergår mitt förstånd. Det som är sagt står ju där i den andres sinne...
Nu ska jag ladda ner Khaled Hosseinis Flyga drake. Jag ska lyssna på den t o r Oskarshamn dit jag ska åka idag för att hälsa på Katarina och få se Magnus nya lägenhet.
Igår var vi alla tre på lunch hos Marianne och Olle i Öndal. De bor så vackert i ett öppet landskap. Det var mycket att tala om och lunchen blev till en verklig långlunch. Trevlig dag men regn och rusk!

Inga kommentarer: