lördag 2 augusti 2008

Lovewell m m




Johannes´ födelsedag avslutades med teaterbesök. Christina, Maja, Johannes och jag förenade oss med My, Lasse, Anna och Lasses föräldrar bland publiken när Mys och Lasses Albert framträdde i musicalen Instinct - a musical call to action. Ungdomar från Sverige och Florida hade, för sjätte året, samlats på Oskarshamns folkhögskola för att under tre veckor skapa en musical: handling, sångtexter och musik. Premiären var igår kväll och avslutade födelsedagsfirandet för Johannes. Bäst av alla solorartister var Albert som sjöng och dansade i sin roll som försöksdjursmus. Ni ser honom på den översta bilden. Nästa bild föreställer hela ensemblen föreställande djur som diskuterade vilken art som borde lämna plats för att inte jorden skulle vara överbefolkad.
Efter föreställningen var vi lite hungriga, Christina, Maja, Johannes och jag, och for iväg till Mc Donald. Dit kom plötsligt också Magnus, Ann-Sofie och deras lilla hund så plötsligt hade jag på en och samma dag träffat alla mina fem barnbarn!
Idag, lördag, steg Johannes och jag upp tidigt. Kl 8 hämtade vi David och satte av i Katarinas bil mot Jönköping. I god tid kom vi fram till resecentrum där och David och Johannes kunde stiga på bussen till Taizée i Frankrike. Och jag fortsatte resan mot Askö. I Björnsholm parkerade jag Katarinas bil och möttes av Klas och Zorro. MMS från Katarina visade bild från Prideparaden som hon och Anne och deras kamrater var publik till - tydligen tyvärr i regn. Enligt Katarina deltog 80.000 personer i paraden - en otrolig siffra,
Här, på Stora Askö, har jag redan mött Pelle, Bengt och Ylva, som alla önskat mig välkommen tillbaka. Det känns så bra att vara här igen trots att veckan varit den allra mest önskansvärda. Och inte minst bra känns det att vara tillsammans med Klas och Zorro igen.
Jag har redan hunnit leta efter kantareller tillsammans med Zorro, förgäves här finns inga!

Inga kommentarer: