onsdag 4 februari 2009

Gardiner


Vi har bott här i sju år, snart. Gardinerna i vardagsrummet har varit med hela tiden (för att inte tala om gardinerna i mitt arbetsrum som är mammas gardiner från Lund, tidigt 70-tal men behäftad med så stor nostalgi att de är outbytbara). Byte kändes aktuellt och jag skickade efter från en av våra vanligaste efterskickningsfirmor. Såg bra ut i bild men var sååå sladdriga när de, nystrukna, kom på plats. Så idag gick jag till vår finaste gardinaffär och köpte nya. Jag har strukit och fållat upp och nu är de på plats. Lite 50-talsstuk över dem. Se bild, som dock färgmässigt inte gör dem rättvisa.
Så har jag fortsatt mitt pajbakande och hoppas att det kommer folk och äter dem (och annat) på söndag. Det som blir över av dem och annat blir lunch i Karlskrona på tisdag...
Hela eftermiddagen har det varit sammanträde i Programnämnd Social Välfärd. Beslut togs om att från i vår erbjuda alla i Örebro som är 75 år eller äldre åtta timmars serviceinsatser utan behovsprövning. 175 kr i timmen kostar det om man inte genom inkomstprövning får lägre avgift. Ingen vet vad detta kommer att kosta, jag tror att det blir dyrt...

Inga kommentarer: