onsdag 18 februari 2009

Solig dag i Karlskrona

Onsdag idag. Vi kom i måndags eftermiddag. Här var rustat till fest! Festföremålet var ju jag, en synnerligen trevlig upplevelse. Christina och Maja hade dukat bordet så festligt, så festligt. Nyinköpta champagneglas väntade på att fyllas på. Katarina och Anne stod och skar älgfilén när vi kom, Zorro placerade sig inställsamt vid deras fötter. Christina och jag åkte till stationen och hämtade Boel, som kom med tåg från Kristianstad. Middagen var fantastisk, vinet likaså. Katarina hade gjort en himmelsk chokladtårta. Present till mig och (för tidig) till Klas från Martin och Katarina och deras familjer: övernattning och sälsafari på Örö i september. Jag berättade om alla tidigare "noll-födelsedagar". Vi lade oss sent.
På tisdagsmorgonen samlades vi till något sen frukost. Sedan for Boel hem och vi andra kände behov av kulturella upplevelser och for iväg till länsmuseet och tittade bl a på den åttabenta kalven från 1900. Sedan gick vi till konsthallen och såg utställningen om China girls. 3200 flickor 0-4 år försvinner VARJE DAG i Kina... En gripande utställning. Hur kan de????
Idag har Klas stekt pannkakor till lunch medan Maja och jag tog oss till stationen och hämtade Majas nästkusin från Oskarshamn. Erik har besök av sin punkarkompis Joar, två mycket rara punkare. Christina och Martin jobbar. När Martin kommer hem, vilket är ganska så snart nu, ska vi åka till ridhuset så att jag äntligen får se Maja rida. Christina spelar volleyboll i Ronneby efter jobbet.
Sedan blir det kåldolmar, min livrätt!!!
Ack, så bra jag har det här i Karlskrona!
På lördag vänder vi åter till Örebro. Och på måndag kommer Skrylle, the cat, på månadslångt besök medan Ola, Trini och Elias reser till Spanien.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hola !Jag förstår att du har det bra i Karlskrona!
Vi är jättetacksama att Skrylle kan bo och ha så lyxigt i Karlskrona.Jag tror att Skrylle längtar efter att träffa Drottmans och att titta ut på den fina utsikten!
Nästa onsdag åker vi till Spanien.Jag tänkte börja forska om var vi kan ha nästa kussinträff!
kram från Lund.Trini.

Inger sa...

Bra att Du rekognoscerar. Jag är, tillsammans med Christina, mitt uppe i planeringen för årets kusinträff.
Ha det så bra i Spanien!
Kram från moster Inger