tisdag 10 februari 2009

Midvinter

Karlslund idag. Dis över fälten när vi kom men klart väder när vi for hem igen



Mycket snö och ganska så kallt, idag -7. Vi åke ut till Karlslund i morse. Det var så vackert med all ny snö men svårt att gå på oplogade vägar. Zorr fick isklumpar mellan tårna och kämpade heroiskt för att få bort dem. Men oj så han njuter av snön, rullar i den, ålar i den, springer i den. Och extra tydligt syns det var han ska kissa över de andra hundarnas kiss...
När vi kom hem klippte jag - igen - bort hår mellan hans tår. På eftermiddagen gick vi längs ån på plogade vägar.
Och Magnus har fått jobb! Så fantastiskt att det i alla fall ÄR möjligt om man ligger i och söker. I början av mars börjar han ett, till en början, tre månaders långt jobb hos ISS, som utför saneringsjobb på kärnkraftverket. Han är glad, hans mor är glad och hans mormor är glad...
Förberedelser för öppet hus på söndag fortsätter. Jag har gravat lax, Klas har tvättat vardagsrumsfönstret. I morgon, onsdag, är det nämnddag för både Klas och mig, men på torsdag tar städningen vid...

1 kommentar:

stajne sa...

Såå vackra vinterbilder!
I februari kan det vara så vackert i naturen - ljuset har återvänt och gnistrar i snön. Igår när jag gick på gångbron över järnvägen hejdades jag av en äldre främmande herre. Han pekade på istapparna som lyste som diamanter i gångbrons galler. Hänförda stod vi och betraktade dem.