torsdag 5 februari 2009

Vissen!

Idag är jag inte mitt vanliga alerta jag. På förmiddagen i Karlslund med Zorro, som visade sig från sin olydigaste sida. Fick upp spår och sprang vida utan att låtsas om oss. Inte bra! På eftermiddagen träff med tre föreningar, en och en, om bidrag från kommunen för sin verksamhet. Alla tre föreningarnas verksamhet har jag varit med och startat en gång i tiden: Fontänhuset, Afasihuset och ett rehab.boende. Roligt att återknyta kontakten med de tre verksamheternas ledning men efteråt var jag tämligen utpumpad. Klas hade lagat mat, rotmos och korv. Bra!
Nu är klockan 9, jag har pratat i telefon med Katarina och tittat på Du är vad Du äter. Kan raskt konstatera att den kvinna som relateras inte har någonting gemensamt med mig vad gäller mat och motion... Kvinnan i programmet glömmer att äta och gör det så där var tredje dag... DET är inte mitt problem!
Känner mig färdig för sängen. Är förkylning på väg? Hoppas inte! Jag tar väl ett par magnecyl och säger tack och godnatt!

Inga kommentarer: