söndag 8 februari 2009

Lagottoklubben

Igår var det första lördagen i månaden och därmed utflykt i lagottoklubben. Det är ett evenemang man inte vill missa, fråga Zorro. Den här gången var det nio lagottos som sprang av och an på skogsvägen i Karlslundsskogen. Hela tiden i största vänskaplighet. Mitt i högen av hundar gick vi, hussar och mattar, och pratade. Nu känner vi ju varandra ganska väl och pratar om ditten och datten, inte minst lagottoerfarenheter. Målet är Frälsningsarméns scoutstuga. Där har vi lite lydnadsträning och så fikar vi - den här gången stående i snön! Så vandrar vi tillbaka och så ser vi fram emot nästa första lördag i månaden. Och när vi kommer hem orkar Zorro inte röra sig på flera timmar och jag är säker på att han tänker vackra tankar om sin förmiddag...
I morse när vi vaknade var det i ett vackert snölandskap - även så här mitt i stan. Zorro och jag pulsade iväg på kisspromenad och Zorro njöt i fulla drag, ålade sig i snön, rullade sig i snön - och kom hem med stora snöbollar runt fötterna. Nu har jag klippt bort päls vid fötterna och på benen och nästa promenad blev bättre för honom.
I morgon börjar en ny vecka - den sista innan jag byter en sexa mot en sjua... Ack, hur har detta gått till?

Inga kommentarer: