tisdag 24 februari 2009

Vardag igen







Vår "sportlovsvecka är slut, vi är tillbaka i Örebro och livet har återtagit sin gilla gång. I morse samlade jag ihop mina orkidéer för gemensamt vattenbad. De blommar alla så vackert, jag tog en bild, se själva. Så passade jag på att fotografera min alldeles nya kamelia, mitt livs första. Jag fick den av Klas´ söner. Den är full av knoppar som så sakteligen slår ut. Jag har också en rikt blommande kaktus, gåva från litteratur- och skönhetscirkeln Biet.
Igår började jag läsa den senaste boken om damernas detektivbyrå: Miraklet på Speede Motors. Samma vänliga ton och trivsamma pekpinnar om hur man ska leva som i tidigare böcker. Jag gillar verkligen dessa böcker.
Idag har vardagen också gett sig tillkänna genom den veckovisa stavpromenaden med Britta Vi gick nog 8 km.
I eftermiddag tar politiken vid. Så vardagen är här. Det är inte så dumt det heller!



Inga kommentarer: